header2

1-برگزاری منظم و فعال جلسات ستاد نوروزی شهرداری و تعیین مسوول ستاد و تدوین اهداف و وظائف هر واحد که این جلسات از دیماه سال گذشته برقرار بوده است .
2- اجرای برنامه هائی با هدف ارتقاء ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی همچون پاکسازی محیط پیرامون شهر از زباله ها و نخاله های ساختمانی ، رفع عیوب و نقص فنی تجهیزات و مبلمان شهری ، هشدار در مورد عدم روشن کردن آتش در فضاهای جنگلی و عدم مصرف آب های خام و پس آب حقی برای شستشو ، خط کشی ترافیکی معابر شهری ، نصب و نکوسازی علائم ترافیکی و راهنمائی و رانندگی لایروبی انهار و مجرای آب های سطحی ، افزایش روشنائی اماکن عمومی در هنگام شب ، ترمیم آسفالت معابر شهری ، جمع آوری مصالح ساختمانی در سطح معابر شهری ، جمع آوری سایه‌ بان‌های غیر استاندارد و خطرآفرین و ...
3- همکاری با نیروی انتظامی در جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از سطح شهر .
4- ساماندهی دست فروشان و جلوگیری از عر ضه غیر بهداشتی مواد غذائی .
5- حفظ و افزایش آراستگی سیما و منظر شهری با رنگ آمیزی مبلمان و تجهیزات شهری ، نکوسازی میدان علامه گزی ، میدان ورودی شهر با نصب تندیس ، ایجاد آبنماهای ریتمی ، نورپردازی ، ایجاد آبنما در میدان امام حسین (ع) و گذرگاه مقابل مسجد جامع شهر ، کاشت گل و گیاه و نهال در میادین ، پارک ها بلوارها و بوستان های سطح شهر ، رنگ آمیزی جداول حاشیه معابر و پارک ها ، نصب گلدان های آویزی و استقرار باکس گل در معابر پر تردد ، نصب پرچم های ملی و رنگی در میادین و معابر شهری ، رسیدگی مستمر به سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهر و پارک ها ، نصب چراغ های تزئینی ، نصب بنرهائی با موضوع تبریک سال نو و راهنمائی مسافران ، نصب سفره های هفت سین شهری .
6- نظارت مستمر بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر .
7- ایجاد مرکز راهنمائی و اطلاع رسانی برای مسافرین نوروزی در محل ساختمان شهرداری که در مبدأ شهر قرار دارد .
8- تهیه بسته های فرهنگی شامل کتاب اصول شهروندی ، لوح فشرده با محتوای معرفی شهر ، کیسه زباله خودروئی ، بسته های گز و بولتن معرفی شهر و تلفن های ضروری و اهداء این بسته ها به مسافرین نوروزی در حدود 400 خانوار و 1500 نفر مسافر نوروزی .
9- برگزاری تورهای شهرگردی با استفاده از کالسکه اسب و مینی بوس شادی و سرویس دهی رایگان به مسافرین نوروزی .
10- ارائه خدمات گردشگری در خانه تاریخی مرحوم ادیب برومند و برپائی غرفه های صنایع دستی و محلی در این مکان و بازدید رایگان شهروندان و مسافران از موزه مردم شناسی در حدود 2500 نفر
11- اقدام نمادین در پاکسازی شهر در جمعه آخر سال و در اطراف کاروانسرای تاریخی شهر با حضور شهردار ، اعضای شورای شهر ، کارکنان شهرداری و تعدادی از شهروندان با هدف فرهنگ سازی توجه به محیط زیست و رعایت نظافت شهر .
12- کاشت رایگان نهال در آرامستان شهر و بر سر قبور، بنا بر درخواست شهروندان در پنجشنبه آخر سال 96 .
13- توزیع بسته های فرهنگی شامل گز و شیرینی ، کیسه زباله در روز سیزدهم فروردین روز طبیعت در بین استفاده کنندگان از پارک شهید مدرس .
14- همکاری با اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهرومیمه در خصوص اسکان مسافران نوروزی در مدارس شهر .
15- تهیه لیست کشیک ستادی و خدماتی شهرداری در ایام نوروز با هدف نظارت و کنترل بیشتر و بهتر بر عملکرد واحدهای ذیربط .
16- آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرداری برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی طبیعی و انسانی در ایام تعطیلات نوروزی و افزایش توان نیروی انسانی و تجهیزات با بکارگیری عوامل ذیربط .
17- توزیع رایگان نهال میوه بین شهروندان در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی .
18- تهیه و نصب تابلوهای راهنمائی در سطح شهر ویژه اماکن تاریخی و دیدنی شهر